Contentstrategie

The Online Group is de geschikte partner voor de juiste contentstrategie

Bij The Online Group zijn we constant op zoek naar de meest effectieve content om de doelgroep te bereiken. Wie is de doelgroep, waar brengt ze haar tijd door en welke vorm van content inspireert haar op verschillende momenten in het aankoopproces? Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een contentstrategie die aansluit op de doelstellingen.

Hoe wij werken

In onze contentanalyse analyseren wij de doelstellingen, onderzoeken de markt, bepalen de in te zetten kanalen, bedenken unieke contentlijnen en creëren een praktische werkwijze. Zo komt een contentstrategie tot stand waarin kanalen als de website, zoekmachines en social media naadloos op elkaar zijn afgestemd.

Zoekwoordenanalyse

Om de doelgroep gedurende haar buying cycle te voorzien van relevante en inspirerende content, is het belangrijk om te weten wie zij is en wat haar bezighoudt. Een zoekwoordenanalyse geeft inzicht in het online zoekgedrag en de informatiebehoefte van de doelgroep. De analyse vormt een belangrijk onderdeel van de te ontwikkelen contentstrategie.

Consultancy

We komen regelmatig organisaties tegen die niet goed weten hoe ze hun contentstrategie en werkwijze moeten vormgeven. Tijdens een inspiratiesessie of contentworkshop brengen we de behoeftes van de organisatie in kaart en geven we een kijkje in de contentkeuken. We delen een aantal van onze succesvolle recepten, geven praktische inzichten en komen zo samen tot een passende contentstrategie.

Marketing automation

Marketing automation kan een onderdeel zijn van de contentstrategie. We verzamelen gegevens van (potentiële) klanten. Met deze informatie maken we een digitaal profiel van de klant of prospect waarmee we content gesystematiseerd en gericht kunnen inzetten. Vervolgens creëren we content die aansluit op de wensen en behoeften van de klant om hem zo in iedere fase van de online buyer’s journey te ondersteunen met interessante en persoonlijk afgestemde content. Marketing automation brengt sales en contentmarketing samen en biedt zowel B2B- als B2C-organisaties veel mogelijkheden.

Creatie van content

Een goede strategie vormt de basis van elk contentmarketingplan. Aan de hand van de inzichten en gevormde contentlijnen, gaan we aan de slag met de creatie van content.

Bezig met een interessant project?

We nemen graag de mogelijkheden met je door!

Mis niet langer de laatste ontwikkelingen rondom online marketing
Blijf net als 3000+ marketeers maandelijks op de hoogte
E-mail
x